Publicada el 13.06.2022
Balanç positiu del primer semestre de l’Any Joan Carles i Amat
Després d’un acte a l’avançada al Conservatori de Girona el 7 de març, el dissabte 2 d’abril començava oficialment a Monistrol de Montserrat l’Any Joan Carles i Amat amb l’‘Encontre Joan Carles i Amat’.

Sempre entorn a la figura de l’homenatjat, la programació del primer semestre ha estat marcada per les activitats educatives i divulgatives:
· Dins de l’àmbit escolar: Concert Educatiu a Monistrol (8 d’abril); sessió didàctica a l’Escolania de Montserrat (16 de maig); sessió didàctica a l’Escola de Música d’Esparreguera (25 de maig)
· En l’àmbit de la divulgació per al públic en general: Jornada de portes obertes a la Biblioteca de Catalunya (23 d’abril - Diada de Sant Jordi); visita guiada a l’Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona al matí i a la Biblioteca de Catalunya a la tarda (20 de maig).

Dins l’apartat concertístic, destaca una única proposta: Concert ‘De Elvas a Roma’ a Vacarisses (23 d’abril).

El balanç ha estat positiu en tots els aspectes: qualitat de les propostes, excel·lent resposta del públic i bona difusió dels actes (veure a Memòria d’activitats tota la informació, i a Recursos els cartells dels actes).

Ara l’Associació treballa en el segon tram de l’any commemoratiu, on hi trobem el gran gruix de la programació:
· Dissabte 24 de setembre: Concert Commemoratiu a Monistrol de Montserrat (Hopkinson Smith - Sílvia Bel)
· Diumenge 25 de setembre: repetició al Museu de la Música de Barcelona (mateixos intèrprets)
· Dissabte 22 d’octubre: Concert ‘Puntos primeros’ a El Born CCM de Barcelona (La Sonorosa - Anna Romaní - Lluís Soler)

El segon semestre s’iniciarà amb la conferència del Dr. Rolf Bäcker en el marc del Festival Internacional de Guitarra de L’Hospitalet de l’Infant (dissabte 23 de juliol), per continuar amb tres activitats dins de l’àmbit universitari:
· Dimarts 18 d’octubre: Conferència a la Universitat de Barcelona (Jaume Carbonell - Josep Maria Martí Duran)
· Dimecres 16 de novembre: Concert-conferència a la Universitat de Lleida (Rafael Bonavita - Màrius Bernadó)
· Data pendent confirmació: Conferència a la Universitat Autònoma de Barcelona (Francesc Cortés - Edwin Garcia)

Com a cloenda de l’any commemoratiu, Monistrol acollirà una matinal de lectura d’Aforismes de Joan Carles i Amat i concerts de guitarra (10 i 11 de desembre).

Tota la informació a Agenda

L’Associació també treballa en el projecte de reedició de les obres de Joan Carles i Amat en col·laboració amb el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya